٢٥ أكتوبر ٢٠٠٨

عتـــــــاب لقلبـــــــى



بالأمـــــس عاتبنــــى قلبــــى . عـــن عــــذابــه الـــذى يعــــانى منـــــه ....
عــــن حيــــــرته التــى لــم يعــــد لهـــا أخـــر .
عــــن قســــوتى عليـــه و أصــــرارى علـــى بعـــده عــن مــن يحـــب ويعشـــــق ...
و كأننـــى أطلــــب منـــه المستحيـــــل . فخــــوفى عليــك يـــا قلبــــى مـــن أستمـــرار عـــذابك الـــذى ليـــس لـــه مــن أخــــر ...
فباللــــه عليــــك أن تنســــى هــــذا الهــــوى ...
فهــــو ليــــس لك . و لــم يعــــد ملكـــك ...
فأنــت تعطــــى الحـــب لشخــــص لا يعــــرف حتـــى أسمـــك ...
ويجهــــل حتـــى مـــدى حبــــك و عــــذابك ...
فـــــرد قلبـــــى قائــــلا ؟؟؟؟
لــو علـــم حبيبــــى مقــــدار حبــــى لــه . مــا تركنــى عمــــره ...
و لــو نظــــر لعينـــــى لحظـــــة . لـــرأى مـــا الـــذى تخبئــــه عنــــه

هناك ٣٠ تعليقًا:

كـــيــــــــارا يقول...

اول تعليق

هييييييييييييييييييه

والبت ضد مش هتسبقني

كـــيــــــــارا يقول...

لــو علـــم حبيبــــى مقــــدار حبــــى لــه . مــا تركنــى عمــــره ...
و لــو نظــــر لعينـــــى لحظـــــة . لـــرأى مـــا الـــذى تخبئــــه عنــــه

-----------

يالهوي

كلامك بيقتل

ليه بتعزبي قلبك كده ؟؟

غروب يقول...

بحجز التعليق وجاااااايه

غروب يقول...

انتى جايه في وقت مش ممكنننننننننننن

جايه ف عز دموعى

وجايه تكتبي سبب دموعى كمان

ايه الصدفه دى

وليييييييييييييه؟؟؟؟؟؟

انا تعبانه اوووووووووى وكلامك وجعنى اكتر

طـائر الليــل الحـزين يقول...

كيارا حبيبتى .......
يلههههههههههههوى
انا مش بعذب قلبى .
مش كل كاتب للحب عاشق له . انا خلاص قفلت قلبى .
وكل اللى بكتبه دى حالات من حالات الحب
وبالنسبة لى انى كلامى بيقتل ده بس من رقة قلبك واحساسه
تحيــــــاتى يا قمرايا

طـائر الليــل الحـزين يقول...

saso
سلامتك من الوجع . وبجد انا اسفة انى فكرتك بجرح معين كنتى تعبانة بسببه . وبجد لامتك من كل وجع والم وكمان كفاية دموع اصل عمر الدموع ما هتجيب اللى بيروح . بشكرك يا قمر على تعليقات اللى زيك . كلها حب ورومانسية
تحيـــــاتى

mohamed ghalia يقول...

لــو علـــم حبيبــــى مقــــدار حبــــى لــه . مــا تركنــى عمــــره ...
و لــو نظــــر لعينـــــى لحظـــــة . لـــرأى مـــا الـــذى تخبئــــه عنــــه
ياريته يعرف ياقلبى
لإحساسك عالى بطريقة غير عادية
كلماتك كلها أحاسيس ومشاعر
دمتى بود
ربنا يزيدك
سلم لكى قلمك

Sweet Violet يقول...

لــو علـــم حبيبــــى مقــــدار حبــــى لــه . مــا تركنــى عمــــره ...
و لــو نظــــر لعينـــــى لحظـــــة . لـــرأى مـــا الـــذى تخبئــــه عنــــه
***

لو علم حبيبى و لكنه فى الحقيقه لا يعلم و القلب بتعذب لذلك

لو نظر حبيبى و لكنه فى الحقيقه لم ينظر و القلب يتعذب لذلك

كلمه لو تأتى دائما بالعذاب عشان كده مسحتها من قاموس قلبى و حياتى

دمتِ بكل ود صديقتى

محمود حسن العدل يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
يعنى انا كنت زعلان على شان تانى تعليق اجى الاقى نفسى تاسع تعليق
هاشوف البوست واجى
تحياتى

محمود حسن العدل يقول...

طائر الليل الحزين
او
الملاك
السلام عليكم ورحم الله وبركاتة

فـــــرد قلبـــــى قائــــلا ؟؟؟؟
لــو علـــم حبيبــــى مقــــدار حبــــى لــه . مــا تركنــى عمــــره ...
و لــو نظــــر لعينـــــى لحظـــــة . لـــرأى مـــا الـــذى تخبئــــه عنــــه
.............................

الله الله عليكى وعلى احساسك العالى حتى عنان السماء .
كلماتك يذوب لها القلب تزداد عدد ضرباتة حتى يكاد ان يخرج من شوقة وحنينة لكلماتك .
انا لم اخطاء ابدا عندما اطلقت عليكى الملاك الذى يمشى على الارض
كلماتك كالسهام التى تصيب قلب كل من يقراء كلماتك .
فما اعظم كلماتك التى تخرج من القلب لتصل الى قلبوبنا دون رقيب او استأذن
لا اجد مااقوله كى اصف كلماتك
التى تذهب عقول من يقراءها
فااقل مااقوله اليكى
حماكى الله وحفظك
تحياااااااااااااااااااااااااااااااتى

Unknown يقول...

اية الاحساس الصعب دا
هروب من الحبيبى لعدم القدرة على الاعتراف بالحب ام انى فهمت خطأ ؟؟
بصى ان كان يستحق العناء حاربى من اجلة
وان كان كسرب دخان
اقفلى قلبك كما قلتى واكتفى بان تحملى فى طياته ذكرى حلوة تعودى اليها بين الحين والحين
تحياتى وكلماتك رائعه
سلمت اناملك

عالم الاحلام يقول...

لااملك غير ان اقول اسف اختى
يارب ماتزعلى منى لا انتى ولا اخى
اكرار اسفى انى فهمت غلط
اسف ان كنت ضيقتك
واحرجت اخى كما قال فى تعليقة لي
الرجا المعذرة

romansy يقول...

ما قالوه قلبك ينم على انه تحمل الكثير والكثير من عذاب الحب
وعذاب الحب ليس عيبا ولكنه دليل على معايشه الحب بكل تفاصيله الجميله وبكل عذابه فلا تجعلى هذا القلب الجميل يعتاتبك وقولى له ان حبيبك يشعر بك
من نبضاتك من نظرات عينى ولكن اصبر ولسوف ياتى هذا الحبيب لابد ان ياتى يوما

طـائر الليــل الحـزين يقول...

mohamed ghalia
واللهى يا جميل الكلام ده كتير علية قوى .واذا كان انت شايف ان احساسى عالى قوى كده فأكيد انت كمان احساسك عالى عشان يوصلك الكلام ده .
ويسلملى قلبك اللى بيحس وعنيك اللى بتقرى
تحيــــاتى

طـائر الليــل الحـزين يقول...

ضـــد التيـــار
واحشانى جداااااا
فينك .بشكرك يا قمر انك منستنيش وجيتى برده وافتكرتينى بتعليق حلو زيك
تحيــــــاتى

طـائر الليــل الحـزين يقول...

محمـــود حســـن العــــدل ....
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
يعنى انا كنت زعلان على شان تانى تعليق اجى الاقى نفسى تاسع تعليق
هاشوف البوست واجى
تحياتى

----------------------
بجد بشكرك يا استاذ محمود
بس انا مش عارفة ازاى اعرفك انى هنزل بوست جديد . عشان تقدر تكون اول
تعليق .
تحيـــــاتى

طـائر الليــل الحـزين يقول...

محمـــود حســـن العــــدل
طائر الليل الحزين
او
الملاك
السلام عليكم ورحم الله وبركاتة

فـــــرد قلبـــــى قائــــلا ؟؟؟؟
لــو علـــم حبيبــــى مقــــدار حبــــى لــه . مــا تركنــى عمــــره ...
و لــو نظــــر لعينـــــى لحظـــــة . لـــرأى مـــا الـــذى تخبئــــه عنــــه
.............................

الله الله عليكى وعلى احساسك العالى حتى عنان السماء .
كلماتك يذوب لها القلب تزداد عدد ضرباتة حتى يكاد ان يخرج من شوقة وحنينة لكلماتك .
انا لم اخطاء ابدا عندما اطلقت عليكى الملاك الذى يمشى على الارض
كلماتك كالسهام التى تصيب قلب كل من يقراء كلماتك .
فما اعظم كلماتك التى تخرج من القلب لتصل الى قلبوبنا دون رقيب او استأذن
لا اجد مااقوله كى اصف كلماتك
التى تذهب عقول من يقراءها
فااقل مااقوله اليكى
حماكى الله وحفظك
تحياااااااااااااااااااااااااااااااتى

----------------------
طب انت قولى منين اجيب رد على كلامك ده . بجد انا حسة بالعجز لانك بتقدر علية بكل الجمل الحلوة اللى دايما بتعلق بيها على اى بوست بنزله . نفسى القى طريقة عشان اشكرك بيها على كل ده بس واللهى مالقية
الف شكر لكل كلمة بتشرفنى بكتبتها
تحيـــــــاتى

محمود حسن العدل يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

انا متشكر جدا على كلامك الجميل فى التعليق
وبجد انا اللى دايما عاجز امامك على التعليق على كلماتك التى اشعر انى احتاج الى الف كتاب كى اصف مااشعر به من مشاعر حقيقية تفوح من بين سطور كلماتك .
بجد وبدون مجاملة انا مش بشعر بالمشاعر الحقيقة ولا بتاثر فيا الا على مدونتك
بجد كان نفسى اكون اول تعليق لو مرة
تحياتى لشخصك الكريم وتحياتى لقلمك
تحياااااااااااااااااااااااااااااااتى

طـائر الليــل الحـزين يقول...

نهر الحب ....
الف كلمة شكر
عن كل كلمة كتبتيها اهداء للبوست ده . وبجد انتى اللى سلمت اناملك .
وبجد المدونة زادت بزيارتك ليها ونورها هل وفاض
تحيـــــــاتى

طـائر الليــل الحـزين يقول...

عالم الاحلام
بحييك على اعترافك انك غلط . وبصراحة انا اصلا مزعلتش . انا كان كل همى تعرف انى مفيش حاجة ممكن تأخر الاستاذ محمود العدل عنكم . الا انه يكون مش فاضى او ان الموضوع يكون واخد تحضير كبير منه . وبعدين خلاص مفيش حاجة ده كفاية انك قولتى اختى الكبيرة ....
اظن مفيش بعديها كلام
تحيـــــاتى

طـائر الليــل الحـزين يقول...

رومانســــــى
بشكرك يا جميل على التعقيب .
وعموما انا صابرة ومستنية . عارفة ان ربنا سبحانه وتعالى هيعوض صبرى خير . ويرزقنى بشخص يستاهل كل الاحسيس الحلوة اللى جواية
تحيــــاتى ليك يا رومانسى

Sweet Violet يقول...

انتى اللى واحشانى بجد

انا موجوده لكن الصراحه انا ماحبتش اكون اول تعليق عشان مايحصلش اللى حصل المره اللى فاتت لانى بجد كنت مصدومه جداااااااااااا من الردود

ماعلينا المهم انتى عامله ايه ؟؟؟

و ماتقوليش تانى انى ممكن انساكى بس بجد انا كنت مخنوقه من الموقف و بعد ماخرجت من المووود اللى كنت فيها دخلت

على فكره انتى حد حلووو قوى و كويس قوووووى

مش عايزة اقولك ملاك على الارض عشان محمود مايقولش انى باخد التعليق الاول و كمان الكلام D:

بس بجد انتى حد قليل قوى نلاقى زيه فى الزمن دا

طـائر الليــل الحـزين يقول...

صديقتى ضد التيار
صدقينى يا حبيبتى انتى اللى حد مفيش منه فى الزمن ده . وبالنسبة للردود يابنتى كلها هزار . وبعدين انتى ومحمود واحد اتنين من احسن الناس اللى عرفتهم فى عالم التدوين . وبقولها والكل شايفها . انا بستنى تعليقاتكم بفارغ الصبر عشان اعرف رأيكم فى البوست اللى كتبته .
وبعين اوعى اى تعليق تقريه مهما كان فى كلام جارح او قليل الذوق يدايقك او يخرجك من المود
تحيــــــاتى

خواطر ليست عابرة يقول...

أسلوبك مليء بالعذاب
أنا فعلا كدت أن أبكي
لكن لما لقيت ان هوة قاسي قوي قلت خالاص مش هبكي وعرفت ان هو قاسي لما انتي قلتي (و لــو نظــــر لعينـــــى لحظـــــة . لـــرأى مـــا الـــذى تخبئــــه عنــــه) قلت لنفسي ليه صابحبنا ده ما كلفش خاطره ينظر في عينيها
مع النظر في عين المحبوبة هو أسمي وأبهي وأجمل ما تتمناه نفس المحب ان صدق في حبه.

تحياتي علي المشاعر الجياشة والكلماتا الموحية يا فنانه

محمود حسن العدل يقول...

ضد التيار


انتى اللى واحشانى بجد
انا موجوده لكن الصراحه انا ماحبتش اكون اول تعليق عشان مايحصلش اللى حصل المره اللى فاتت لانى بجد كنت مصدومه جداااااااااااا من الردود

ماعلينا المهم انتى عامله ايه ؟؟؟
و ماتقوليش تانى انى ممكن انساكى بس بجد انا كنت مخنوقه من الموقف و بعد ماخرجت من المووود اللى كنت فيها دخل
مش عايزة اقولك ملاك على الارض عشان محمود مايقولش انى باخد التعليق الاول و كمان الكلام D:

لا لا لا لا لا لا لا
كدة مش ينفع انا مش اعرف ان اختى مخها صغير كدة
انتى زعلتى من اية
اية الردود على فكرة والله دى كلها ضحك وتهريج من باب المرح والمدعبة الجميل على مدونة طائر الليل وانتى انسانة محترمة وانا اعتز انى اكون اخ ليكى .
ياستى قولى اللى انتى عوزة انا وانتى واحد مش فى فرق بينا انا وانتى اخوات المهم اننا احنا الاتنين حاسين بحلاوة المدونة وكلامها الجميل .

الملاك الذى يمشى على الارض
قوليلها فى حد يزعل من اخوة

ضد التيار
الكلمة دى مش هاقولها قوليها انتى انتى ممكن تكونى حاسها اكتر ماشى انا موافق
بس المهم مش تزعلى
الردود دى والله والله كلها تهريج وضحك

ضد التيار انتى بسم الله ماشاء الله قرائك كتير اوى انا هاروح فيكى فين
يعنى انتى هنا الاصل .
انتى اللى باقية مع طائر الليل
انا مش عوز اقول الملاك
لانى منتظر اسمعها منك وانتى بتقوليهلها
انا شوية وماشى خالص من عالم التدوين كلة .
يعنى انتم اللى باقين مع بعض وانا مش عوز اكون سبب فى يوم انى زعلت حد منى
اما التعليقات
فاشوفى ردى انا قولت اية ؟؟
وبعدين دا تهريج والله بيضحكو معنا
وكمان شوفى بقى الظروف والحظ
انتى بردو قبلى هههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههه
ضد التيار انا دخلت مدونتك وقريت كلامك انتى حد بسم الله ماشاءالله مخك كبير وتفكيرك كويس اوى
عموما انا اسف ضد التيار
تحياااااااااااااااااااااااااااااااتى

محمود حسن العدل يقول...

ضد التيار
طائر الليل الحزين

مش عارف اقول اية انا لما دخلت المدونة دى لاقيت فيها مشاعر جميلة حقيقة مش مزيفة .
لاقيت فيها طير جميل مجروح
حسيت ااوى به.
اتاثرت بكلامة.
لكن مش كنت اعرف ان كل دة هايحصل انى ازعل حد فيكم .
انا كان كل كلامى تهريج انك بتسبقينى فى التعليق وكدة وبالذات على المدونة دى.
انتى عارفة لما تتاثرى اوى بحد
بتكونى نفسك تكونى اول الناس جانبة وانتى كنتى دايما سبقنى فى كدة .
يعنى مش كنت زعلان منك ولا حاجة كانت غيرة شريفة من شخصك الجميل ياضد التيار.
التعليقات اللى كانت بتيجى علينا اننا بنتسابق على مدونة طائر الليل
وبنتخانق على اول تعليق عندها .
ان دلت فابتدل على اننا بنحب مدونة طائر الليل وبنحترم شخصها الجميل .
مش زى ماانتى فهمتى وزعلتى من شيئ انا مش مسئول عنة .
عموما
اكرار اسفى لشخصك الكريم ضد التيار
واكرار اسفى لشخصك الكريم طائر الليل
تحياتى لكم وتمنيتى بالتوفيق والاستمرار
فى حفظ الله وامنة
السلام عليكم ورحمةالله

Sweet Violet يقول...

صدقونى انا مش زعلانه انا بس كنت مصدومه لان فعلا انا عارفه انه تهريج

لكن عشان التهريج بتاعنا اتفهم غلط انا دخلت مود مش حلو

بس بعد ماشفت ردك و رد صديقتى الملاك (انا مالى انت اللى قولت قولى D:)

خلاص عرفت انهم كانوا فاهمين غلط

طائر النهار المبتسم (ايوة اشمعنا يعنى محمود يطلع اسم و انا لأ ): )

اعتذر على تأخرى و بعد كدا ان شاء الله مش هتاخر فى الرد


----------
اخى العزيز محمود

رغم انى ماكنتش زعلانه منك و الله بس دلوقتى زعلت بجد

اولا مش محتاج تتأسف لاننا اخوات و بالفعل انت ملكش ذنب

ثانيا تعالى هنا بقى يعنى ايه هاتمشى من التدوين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

امال انا هاتخانق مع مين دلوقتى بقى ):

عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

لا بجد مدام قولت اننا اخوات يبقى ازاى اخ هايسيب اخواته لوحدهم كدا ):

و كمان ايه القرررررررررر دا هههههههههههههههههههههههههههه

قرائك كتير ياساتر على العنصريه بتاعت الاخ ههههههههههههههههههه

محمود بجد انا و الله مش زعلانه بس ياريت موضوع انك هاتسيب التدوين دا يااما يكون سبب قوى ووقتها نشوف هانسمح ولا لأ

يااما هاتفضل و بالاكراه ايوان انت ناسى انى ضد التيار و لا ايه D:

مافيش حل تانى غير التلاته دول (:

طـائر الليــل الحـزين يقول...

محمــــود حســـن العـــدل
ضــــــد التيــــــار
--------------------------
ايه كل االكلام ده حصل امتى وانا كنت فين . وايه كمية الاعتذارت دى .
انا شايفة انكم مكبريين الموضوع شوية . لأنى شوفت الموضوع من زاوية تانية .
احنا فى فترة صغيرة قربنا من بعض جداااا
وقينا نحس ببعض قوى . والكلام اللى كنا بنقوله فى التعليقات ده كله هزار وكان دمه زى العسل . اخوات وبيرخموا على بعض يعنى كله نابع من الحب والاحترام . اللى بيقروا من غير ما يفهموا كويس اكيد ده ذنبهم مش ذنبنا . ولو مفهموش ان ده كله حب تبقى كارثة . وانا واللهى عمرى ما كنت اتخيل ان يبقى لية اصدقاء بالشكل ده . متهيألى لو فى يوم كتبت بوست وانتوا مقلتوش فيه . مش هحس له اى طعم . انتوا دخلكم للمدونة بيذيدها شرف ونور . وكمان بتحسوا بكل كلمة حب بقولها . وبكل كلمة جرح بتألمنى ....
اخر مرة هسمحلكم تتنقشوا فى المواضيع دى تانى . ام بخصوص الاسامى اللى عايزيين تندونى بيها انتوا مسمحلكم تقولوا اى حاجة يعنى محمود يقول الملاك انتى تقولى الملاك واللهى واحد .
محمود .............
موضوع انك هتسيب عالم التدوين اصلا مش مسموح .....هجمعلك طلبة مدرسة المرج بنين ونجيلك نعملك خناقة ....
يأخى حد يسيب الحب والود ده كله ويروح فين .......
تحيــــــاتى ليكوا انتوا الاتنين
اصدقائى واخواتى
محمود حسن العدل
ضد التيار

☼♫♪ عمــاد الدين يــوسف ☼♫♪ يقول...

مونمون يا جــــــــــــــــــامد
ايه يعم الحلاوه ديه ، انتي مش هترحمي قلبك باه ، انتي حره لحسن نفوجأ انو زهق وسابك ومش راجع
وانتي عارفه ازمة القلوب اليومين دول
هههههههههههههههههههه

تحياتي لاختي الغاليه وحمدلله على سلامة الرجوع

طـائر الليــل الحـزين يقول...

عمــــــدة
سيد الحلوين ..............
فينك بقالك كتير مش باين ايه ما انت عارف اننا بنكون هناك .
واحشنا يارجل . ومتخفشى على قلبى . ده انا قلبى حديد . والضربة اللى متموتنيش تقوينى
تحيـــــــــــــاتى